sobota, 23 grudnia 2017

Hiszpański ¡No hay problema! - mobilny kurs językowy SuperMemo



Nauka języków obcych zawsze była dla mnie ogromną przyjemnością, swego rodzaju zaciekawieniem, z łatwością owe przyswajałam. Potrafię władać językiem rosyjskim i angielskim. Niegdyś zasmakowałam również francuskiego i niemieckiego, niestety nie kontynuowałam z nimi znajomości, albowiem jakoś mi nie przypasowały i miałam wrażenie, że nieustannie plącze mi się język przy wymawianiu poszczególnych słów czy sformułowań. Zatem po pewnym czasie sobie odpuściłam. Moim marzeniem było opanowanie mowy i zagadnień gramatycznych języka hiszpańskiego, z którym swego czasu co prawda się osłuchałam (przyznaję, oglądałam telenowele :)) i wiele rozumiałam, jednak z powtórzeniem całych zdań miałam problem. Dlatego postanowiłam się tegoż języka nauczyć od podstaw, wzbogacić słownictwo, poznać pisownię, zrozumieć jego struktury i zasady gramatyczne. I w tym roku dwukrotnie doświadczyłam owej szansy, dzięki testowaniu kursów do nauki języka hiszpańskiego na poziomie podstawowym (A1-A2). Dziś chciałabym pokrótce podzielić się moją opinią o jego wersji mobilnej ¡No hay problema! proponowanej przez SuperMemo - unikalnej, inteligentnej i wielokrotnie nagradzanej metodzie przyswajania wiedzy. Zapraszam do lektury tekstu.

Hiszpański ¡No hay problema! Podstawowy - zawartość i wymagania
Ja dokonałam wyboru kursu pudełkowego, w skład którego wchodzą:
- podręcznik pozwalający przyswajać słownictwo, przybliżający formy gramatyczne, w tym ukazujący m.in. zaimki osobowe, wskazujące, dzierżawcze i nieokreślone, podziały czasowników, ich koniugacje i odmiany, przedstawiający zasady tworzenia przysłówków, zdań wykrzyknikowych, stosowania rzeczowników i przymiotników. Ponadto pojawiają się w owej książce dialogi, niezbędne słownictwo, zwroty grzecznościowe, rozmaite ćwiczenia, a na końcu oczywiście dostępne są: klucz do ćwiczeń, słownik hiszpańsko-polski i polsko-hiszpański oraz ujęte zostało miejsce na notatki.
- kurs multimedialny ułatwiający efektywną i systematyczną naukę, idealnie zsynchronizowany z dołączonym podręcznikiem, zawierający nie tylko mnóstwo słów i wyrażeń, objaśnień gramatycznych i krótkich tekstów, ale nade wszystko bogaty w wiele uzupełniających i szlifujących umiejętności zadań oraz dający możliwość wielokrotnych powtórek, a nawet sporządzania notek. Kurs dostępny jest w aplikacjach Windows PC (do pobrania kursu i jego aktywacji niezbędne jest połączenie z internetem), Android (smartfony i tablety) oraz iOS (iPhone, iPad).
- nagrania MP3, dzięki którym można dokładnie osłuchać się ze słownictwem i przyuczyć wymowy.

Kurs obejmuje dwanaście obszernych lekcji uwzględniających różnorodną tematykę dotyczącą między innymi nazw miast, państw i narodowości, kolorów, zawodów, zjawisk atmosferycznych, rodziny czy przedmiotów codziennego użytku, itd.

Korzystanie z serwisu www.SuperMemo.com
SuperMemo oferuje naukę kilkunastu języków, w tym m.in.: angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego, chińskiego, szwedzkiego, włoskiego, rosyjskiego i innych. Dokonujemy wyboru i zakupu konkretnego kursu językowego (www.SuperMemo.pl/kursy). Zakładamy konto na platformie www.SuperMemo.com, a następnie realizujemy kod otrzymany wraz z kursem. Dalej pobieramy sobie aplikację, na której chcemy uczyć się języka. Logujemy się, pobieramy kurs i rozpoczynamy przygodę z wybranym językiem (co ważne, nie potrzebujemy dostępu do internetu).

Po zalogowaniu się na platformie, po lewej stronie widnieje panel. W zakładce Moja nauka wyświetla się wybrany przez nas kurs. Poniższa o nazwie Kalendarz uwzględnia terminy zaplanowanych powtórek. Następnie jest Plan - tutaj pojawia się informacja dotycząca ilości kart na dany dzień, czasu szacowanego na ich opanowanie oraz ilość dni do ukończenia kursu. Pod spodem znajduje się zakładka Statystyki obrazująca ilość zrealizowanych kart do nauki i powtórek. Dalej widnieje zakładka Pliki - możliwość pobrania MP3. I na końcu przejście do Katalogu kursów.

Po wybraniu pierwszej z wymienionych zakładek przechodzimy do poszczególnych lekcji. Każda z nich stanowi ogromną dawkę słownictwa, tekstów, podstaw gramatycznych, ćwiczeń i powtórzeń oraz dialogów. Zatem poznajemy nowe słowa i ich znaczenia, odsłuchujemy wypowiedzi lektorów (bardzo wyrazista i przyjemna wymowa), uzupełniamy zdania i je tłumaczymy, tworzymy zdania pytające, łączymy wyrazy w pary, zaznaczamy poprawne słowa w danym sformułowaniu, ćwiczymy pisownię wyrazów ze słuchu. Mamy nie tylko możliwość wielokrotnego wyboru powtórzeń wymowy, poprawienia dokonanych błędów, ale nade wszystko oceny własnych umiejętności. Albowiem po wykonaniu każdego elementu zadaniowego, w dole kursu klikamy odpowiedni przycisk, tzn. nie wiem, prawie, wiem (w tym przypadku szczerość wobec własnych zdolności jest znacząca). Następnie, w zależności od wystawionej sobie noty, zostanie nam wyznaczony termin powtórki danego słowa, zwrotu bądź zdania (np. za jeden dzień, dwa dni). Zatem systematyczna nauka pozwala w szybki i łatwy sposób opanować słownictwo.

Czas przeznaczany na codzienną naukę języka jest kwestią indywidualną i zależną od wielu czynników. Przyznaję, że czasami przysiadałam na godzinę - półtorej, a innym razem zaglądałam na platformę na dwadzieścia do trzydziestu minut, niekiedy nawet zdarzyło się niecałe dziesięć minut. Samozaparcie, chęć, czas wolny, skupienie - to elementy niewątpliwie sprzyjające samodzielnej, i co najważniejsze regularnej nauce danego języka.

Podsumowując, jestem ogromnie usatysfakcjonowana z tegoż kursu i z pełną odpowiedzialnością go polecam. Nauka hiszpańskiego ¡No hay problema! metodą SuperMemo okazała się lekkim, przyjemnym i prostym przyswajaniem zdolności językowych na poziomie podstawowym, poszerzeniem zasobu słownictwa, opanowaniem pisowni i nieskomplikowanej gramatyki oraz doskonaleniem prawidłowej wymowy. Moje zadowolenie wynika również z tego, iż w trakcie gdy pracowałam z językiem na platformie, moja czteroletnia córka w ekspresowym tempie chwytała wypowiadane przez lektorów słowa i wyrażenia, i co więcej owe powtarzała. Duma mnie wówczas rozpierała. Dla nas obu było to wspaniałe doświadczenie, i można nawet stwierdzić, interesująca i wartościowa zabawa. Ja osobiście dostrzegłam same zalety owej metody nauczania, wad się nie dopatrzyłam. Choć zdarzało się, że przycisk play zadziałał dopiero po kilkukrotnym jego kliknięciu, bądź też przejścia do kolejnych kart były wolniejsze niż zazwyczaj. Jednak nie potrafię jednoznacznie określić, czy owe działania stanowiły chwilowy mankament funkcjonowania platformy, czy były one wynikiem nieprawidłowej pracy mojego laptopa. To tylko mała dygresja, która zdecydowanie nie wpłynęła na moją ostateczną ocenę kursu. Z pewnością to nie jest koniec mojej przygody z nim, zapewne będę powracać do studiowania podręcznika. A poza tym z czasem, może nawet już w nowym roku, chętnie sięgnę po inne propozycje językowe SuperMemo. Mam w planach język włoski i norweski, a i chiński mnie kusi... Czas pokaże, zobaczymy. Tymczasem serdecznie zapraszam Was do odwiedzenia www.SuperMemo.pl i zapoznania się z szeroką ofertą firmy :)  

Za możliwość zapoznania się z kursem dziękuję SuperMemo





16 komentarzy:

  1. Taki kurs na pewno spodoba się osobom, które uczą się tego języka. Chciałabym znać hiszpański. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba musze się skusić, lubię ten język, a zrobić coś sama dla siebie... czemu nie.;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękujemy za tak pozytywną recenzję! :) Bardzo nas cieszy, że nauka z kursem Ci się spodobała :) oczywiście życzymy dalszych sukcesów i samozaparcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Justyna Bońkowska17 września 2018 11:28

    Nigdy nie miałam okazji spróbować tego kursu lecz zapowiada się dość sympatycznie. Aktualnie uczęszczam do szkoły językowej gdzie uczę się języka hiszpańskiego https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-hiszpanski i nauka jak do tej pory idzie mi całkiem nieźle. Dlatego myślę, że doskonałym uzupełnieniem języka hiszpańskiego będzie sięgniecie jeszcze po dodatkowy instrumenty jak książki czy kursy online.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zamówiłam sobie ten kurs i już niebawem zacznę się uczyć tego języka :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podczas kursu językowego warto mieć pod ręką dyktafon. Ja zawsze nagrywam wszystkie lekce a póxniej zlecam transkrypcję nagrań - https://kreacjasukcesu.pl/transkrypcja-nagran/. Dzięki temu zawsze mam notatki z każdej lekcji i mogę się spokojnie uczyć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda fajnie, zawsze chciałam się nauczyć hiszpańskiego

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam książkę do nauki języka włoskiego z tej serii. Również polecam. Zapraszam na mój blog o książkach www.ksiazkiktoreprzeczytalamalboinie.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa pozycja, warto sprawdzić

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrym pomysłem jest doskonalenie swoich umiejętności, nawet jeśli chodzi o naukę języka obcego. Ponadto warto rozważyć zdobycie zawodu, który będzie sprawiał nam radość, a w tej sytuacji można rozważyć uczęszczanie do https://wseiz.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. hiszpański to po angielskim mój ulubiony język

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za odwiedziny mojego bloga i za wszystkie komentarze :)

Korzystanie ze strony Wielbicielka książek i pozostawianie komentarzy jest jednoznacznym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnych z art. 13 o Ochronie Danych Osobowych.
Jednocześnie każda osoba ma prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich poprawienia w razie potrzeby.