środa, 5 października 2016

Kuchnia na jesień. Smaczne i proste dania.




Dziś pokrótce chciałabym Wam przedstawić książkę kucharską, która zajmuje swoje miejsce na mojej kuchennej półce już od dawna. Nie pamiętam niestety, czy zakupiłam ją w księgarni, markecie czy kiosku jako dodatek do jakiegoś kobiecego czasopisma. Książka stanowi zbiór siedemdziesięciu przepisów na dania bazujące na typowo jesiennych składnikach tj.: jabłka, śliwki, gruszki, dynie, pomidory, ziemniaki i grzyby. Nie raz korzystałam z zawartych w niej przepisów, lekko je modyfikując, rezygnując z wybranych produktów i zamieniając je na te, które akurat były dostępne w mojej lodówce lub małej spiżarce.



Przyznaję, że zdarza mi się raz na jakiś czas zaopatrywać się w książki kulinarne, które inspirują do przygotowywania ciekawych potraw. Oczywiście nie kupuję ich tak często, jak powieści obyczajowe, romanse czy kryminały. Po prostu musi mnie przede wszystkim urzec okładka książki kucharskiej, która zachęcałaby mnie do zajrzenia do środka. Tak było w przypadku dzisiejszej pozycji. Gdy tylko ujrzałam oprawę z piękną jesienną fotografią, nie ukrywam, że nie mogłam oderwać od niej wzroku. Potem od razu zgłodniałam i wówczas postanowiłam, że muszę ją mieć w swoim zbiorze książek kucharskich, które zajmują jedną sporą półkę w kuchni.

Jak wspomniałam wyżej, książka jest pięknie wydana, w twardej oprawie. Podzielona jest na trzy rozdziały: dania zimne i ciepłe, ciasta i desery oraz specjały ze spiżarni. Każdy z nich natomiast oferuje kilkanaście smacznych, prostych i naprawdę łatwych w przygotowaniu potraw. Przy każdym proponowanym daniu wymienione są oczywiście ogólnodostępne składniki w dokładnych proporcjach, które pomogą w jego przyrządzeniu, ponadto podane są:  ilość porcji, czas przygotowania, stopień trudności oraz krok po kroku opisane są etapy jego wykonania. Każda z omówionych potraw jest przepięknie zobrazowana, co sprawia, że natychmiast ma się ochotę zabrać za ich przyrządzanie, a następnie smakowanie i delektowanie się nimi.

W książce znajdziemy przepisy m.in. na następujące dania :
- babka ziemniaczana z grzybami;
- brukselka duszona z boczkiem;
- grzyby duszone w śmietanie;
- kruchy placek z grzybami;
- leczo z prapryki;
- placuszki dyniowe;
- sałatka z dyni i rukoli;
- zapiekanka jesienna;
- zupa z kurek na boczku;
- babeczki ze śliwkami;
- clafoutis ze śliwkami;
- gruszki w syropie szafranowym;
- jabłka pod kruszonką;
- strudel z jabłkami;
- tarta z jabłkami;
- dżem gruszkowy;
- dynia w marynacie;
- konfitura dereniowa;
- konfitura z owoców dzikiej róży;
- maślaki marynowane;
- papryka w słodkiej zalewie;
- powidła śliwkowe;
- przecier pomidorowy i wiele innych.

"Kuchnia na jesień" to pozycja dla każdego, zarówno dla rozpoczynających swoją przygodę z gotowaniem, jak również miłośników i znawców kuchni. Jak sama nazwa wskazuje, jest to książka zawierająca przepisy idealne na jesień. Serdecznie polecam!
















Tytuł : "Kuchnia na jesień"
Autor przepisów: Olimp Media
Wydawnictwo : Olesiejuk
Rok wydania : 2014
Oprawa : twarda
Ilość stron : 162


Miłego dnia :)



3 komentarze:

Serdecznie dziękuję za odwiedziny mojego bloga i za wszystkie komentarze :)

Korzystanie ze strony Wielbicielka książek i pozostawianie komentarzy jest jednoznacznym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnych z art. 13 o Ochronie Danych Osobowych.
Jednocześnie każda osoba ma prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich poprawienia w razie potrzeby.