środa, 19 lipca 2017

Etui na książki - jeden z gadżetów książkoholika



Dziś chciałabym w kilku słowach przedstawić i być może  jednocześnie zachęcić Was do nabycia pewnego gadżetu niezbędnego dla bodajże każdego książkoholika. Mianowicie mam na myśli etui na książki :)

Już od jakiegoś czasu przymierzałam się do zakupu takowego. Zdarza mi się zabierać ze sobą książkę na krótsze bądź dłuższe wyjazdy. I wtedy zwyczajnie pakuję ją do torebki czy też torby podróżnej. Nierzadko po wyjęciu okazywało się, że były zagięte rogi okładki czy też kartek, a raz nawet książka była zabrudzona błyszczykiem, który nie został przeze mnie dokręcony. I wtenczas pomyślałam, że przydałoby mi się etui, które ochroniłoby w pewnym sensie moje skarby (czyt. książki). W odnalezieniu tego jedynego i wymarzonego, przeszukiwałam strony internetowe i profile na FB, gdzie proponuje się tego rodzaju przedmioty. Ale żaden ze zobrazowanych i opisanych do mnie szczególnie nie przemówił. Jednak pewnego dnia zupełnie przypadkowo (już nawet nie pamiętam jak) trafiłam na fanpage Szpili, prowadzony przez przesympatyczną Kalinę. Tworzy ona same cudowności, tj.: etui na książki, czytniki e-book, laptopy, klucze, telefony, a ponadto torby, zakładki do książek, a nawet maty dla niemowląt. Przeglądając jej zdjęcia, znalazłam idealne dla mnie, w dużej mierze, pod względem kolorystycznym, etui na książki. Oczarowało mnie przede wszystkim dlatego, że przywoływało wiosenno-letnie barwy i bił od niego optymizm. Zdecydowałam wówczas, że muszę je nabyć. I udało się! :)

 Etui - tył

Etui jest bardzo starannie, precyzyjnie i dokładnie wykonane z miękkiego i przyjemnego w dotyku materiału. Ja wybrałam wyraziste i wielobarwne z żółtymi wnętrzem i zamkiem oraz niebieskimi dodatkami typu zakładki (gumowe paseczki przytrzymujące książkę) i sznureczek. Wybór wzorów i motywów jest dość pokaźny. Zatem spośród wielu faktur każdy z pewnością znajdzie coś odpowiedniego dla siebie i dobierze pasujące elementy. Wystarczy wskazać interesujący nas materiał (zewnętrzny i wewnętrzny), a także kolor zamka, a Kalinka wyczaruje nasze wyśnione i oryginalne etui (i nie tylko zresztą). 

Nie ukrywam, że niejako przetestowałam otrzymane etui na kilku książkach. Na pewno mieści ono zarówno wersje kieszonkowe, jak i standardowego formatu, aczkolwiek o objętości około siedmiuset stron (sprawdziłam na przykładzie powieści "Biegnąca z wilkami"). Sądzę, że w przypadku obszerniejszej książki, mógłby być problem z dopięciem etui. Poza tym, etui można spokojnie wyprać, gdyby nam się lekko przybrudziło (co jest nieuniknione w wielu sytuacjach). Ponadto pokusiłam się o sprawdzenie, czy materiał z którego owe wykonano osłoni książkę przed polaniem wodą bądź innym płynnym artykułem. Okazało się, że jak najbardziej tak. Materiał nie przesiąknął, woda wręcz po nim spłynęła. A książka jest cała :) Na szczęście :)





Gorąco polecam odwiedzanie fanpage'u Szpili i zaznajomienie się z proponowaną przez nią bogatą ofertą wszelakich gadżetów kierowanych nie tylko do książkoholików. Pragnę nadmienić, że Kalina jest niezwykle miłą, serdeczną, otwartą, ambitną, pracowitą, pełną pasji  i pozytywnie zakręconą osobą, która poświęca cały wolny czas w kreowanie i komponowanie tychże wspaniałości, bardzo mocno angażuje się w powierzane jej zadania (zlecenia) i co najważniejsze, wkłada w to całe swe serce. To niewątpliwie cenna wartość. PS. Ja nie słodzę, stwierdzam fakty :)

Zapraszam serdecznie do Szpili Kaliny :)
FB: [link]
WWW: [link]

Serdecznie dziękuję Kalinko za piękne etui :) Sprawiłaś mi nim ogromną przyjemność i radość :)

 

23 komentarze:

  1. Wow, to zupełnie inne etui niż to, które mam. Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o rodzaje etui, to z pewnością jest w czym wybierać :) Mnie akurat urzekło to powyższe :)

      Usuń
  2. Bardzo ładne to etui i ogólnie rzecz warta przemyślenia. Ja codziennie noszę ze sobą jakąś książkę, grubszą lub cieńszą. Zdarzało się różnie. Myślę nawet o zrobieniu sobie samodzielnie takiego etui po mojemu :) Może znajdę za jakiś czas kilka chwil na to :)

    Twoje jest piękne i idealne na lato :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo! Mam nadzieję, że się pochwalisz swym etui :)
      Dziękuję :)

      Usuń
  3. Idealny gadżet dla każdego mola książkowego!
    Swojego czasu zastanawiałam się nad zakupem, lecz zrezygnowałam. Teraz ponownie się zastanawiam! Odwiedzę stronę Kaliny, ponieważ interesuje mnie również mata dziecięca :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam ten fp. Etui Szpili prezentuje się bardzo ładnie, a wybór materiałów jest ciekawy.
    Ale akurat mnie nie odpowiada, że nie można dopasować etui na książce do jej wielkości i grubości. Pozostaję więc przy swoim "ubranku" na książkę :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, szczególnie że zawsze noszę książki w torebce, żeby w razie czego mieć co czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zupełnie inne niż moje! Ale każde spełnia swoją rolę, a to przecież najważniejsze <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie etui jest bardzo przydatne. Ja często czytam na działce i od jakiego czasu myślę o sprawienie sobie takiego Może nawet i sama bym zrobiła, ale zawsze coś mi wyskoczy 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno to niezbędny gadżet. Trzymam kciuki, aby Ci się udało stworzyć wymarzone etui :) Mam nadzieję, że pokażesz? :)

      Usuń
  8. Pomysłowe, chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudeńko:) Ale piękne zdjęcia zrobiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczerze mówiąc to nigdy wcześniej nie myślałam, że takie cuś może być mi przydatne, ale teraz gdy gdzieś jadę/idę i wrzucam ksiązkę ot tak do torby to myślę, że jednak jakaś ochrona by jej się przydała

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna sprawa takie etui, w sam raz na np. plażę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakiś czas temu pisałam z Kaliną o etui, jednak w końcu się nie zdecydowałam. Mam już dwa od Różowa Fabryka i są świetne, można np dostosować do grubości książki.

    Pozdrawiam
    My fairy book world

    OdpowiedzUsuń
  13. I to się nazywa szacunek do książek! ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ha! I wiem, co sprawić siostrze na te święta :) Dzięki za inspiracje!

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za odwiedziny mojego bloga i za wszystkie komentarze :)

Korzystanie ze strony Wielbicielka książek i pozostawianie komentarzy jest jednoznacznym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnych z art. 13 o Ochronie Danych Osobowych.
Jednocześnie każda osoba ma prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich poprawienia w razie potrzeby.