poniedziałek, 30 stycznia 2017

Ostanowka Rossija! - wydanie specjalne + kwartalnik




Dziś chciałabym pokrótce zaprezentować Wam magazyny: Ostanowka Rossija! - wydanie specjalne 1/2017 oraz Ostanowka Rossija! - kwartalnik nr 21 (styczeń-marzec 2017), które skierowane są głównie dla osób uczących się języka rosyjskiego. Szczerze przyznam, że zdecydowałam się czasopisma akurat w tymże języku, ponieważ swego czasu posługiwałam się nim w mowie i piśmie na poziomie zaawansowanym. Nigdy nie miałam problemów z przyswajaniem tegoż języka. Wielokrotnie brałam udział w olimpiadach i wszelakich konkursach języka rosyjskiego. Miałam okazję, a zarazem przyjemność uczyć się tego języka aż czternaście lat (szkoła podstawowa, liceum, studia). Niestety po studiach rzadziej operowałam językiem rosyjskim, a częściej natomiast przydawała się znajomość języka angielskiego (pracowałam kilka lat w biurze podróży). Postanowiłam zatem poniekąd się sprawdzić i przekonać się, czy poradzę sobie - po wielu latach nieobcowania z językiem rosyjskim - z przeczytaniem magazynów w tymże języku, a jednocześnie zrozumieniem ich zawartości. Okazało się, że po pierwsze zdecydowanie wolniej (niż w poprzednich latach) szło mi czytanie artykułów, a po drugie musiałam częściej zaglądać do słownika i szukać tłumaczeń trudniejszych (bynajmniej dla mnie) słów. Ale muszę przyznać, że jak na kilkuletnią przerwę z bezpośrednim kontaktem z językiem rosyjskim to poszło mi naprawdę całkiem nieźle i cieszę się, że sięgnęłam po czasopisma :)

Magazyny językowe wydawane przez Colorful Media przeznaczone są przede wszystkim dla osób uczących się języka (w tym przypadku rosyjskiego), ale mogą też sięgnąć po nie wszyscy ci, którzy zwyczajnie chcą przypomnieć sobie pisownię danego języka czy przekonać się o poziomie jego znajomości. Czasopisma zdecydowanie ułatwiają zarówno naukę, jak i zrozumienie treści w nich zawartych. Niewątpliwie pewnym udogodnieniem oferowanym przez wydawcę jest słownik znajdujący się pod każdym kolejnym artykułem. W tekstach zaakcentowane są na czerwono trudniejsze wyrazy czy wyrażenia, których tłumaczenie można odnaleźć w dole danego artykułu. To ma bowiem ułatwić zapamiętywanie słów oraz ich wymowę. Ponadto każde słówko ma przydzielony numerek, dzięki czemu łatwo i szybko można je odnaleźć w zestawieniu. Dodatkowo przy każdym tekście pojawia się Kod mp3 służący do pobrania, a następnie odsłuchania artykułu (jeśli nie mamy możliwości jego przeczytania). Jest jeszcze inna możliwość, albowiem można zeskanować kod QR telefonem czy tabletem i odsłuchać nagrań MP3 w jakimkolwiek miejscu. Więcej informacji na temat magazynu Ostanowka: Rosssija! znajdziecie na stronie www.ostanowka.pl/

Jakie tematy poruszane są w magazynach: Ostanowka: Rossija! - wydanie specjalne 1/2017 
oraz Ostanowka: Rossija! - kwartalnik nr 21 styczeń-marzec 2017? 


Ostanowka: Rossija! - wydanie specjalne 1/2017
Magazyn całkowicie poświęcony jest Moskwie.



W tymże wydaniu czasopisma m.in.:
- znajdziemy mapkę miasta z zaznaczonymi ciekawymi obiektami wartymi odwiedzenia;
- poznamy powierzchnię Moskwy, liczbę jej mieszkańców oraz herb;
- uzyskamy informację o sposobach poruszania się po metropolii, 
czyli jaki najlepiej wybrać środek transportu, aby móc sprawnie i niedrogo się przemieszczać;
- poznamy najważniejsze i najciekawsze teatry w Moskwie;
- przeczytamy o Kremlu i Placu Czerwonym;
- dowiemy się, dlaczego Moskwa nazywana jest miastem o złotych dachach, 
a także poczytamy o najwyższych budynkach miasta oraz o codziennym życiu w stolicy Rosji.






Ostanowka: Rossija! - kwartalnik nr 21 styczeń-marzec 2017



W wydaniu czasopisma m.in.:
- poznamy niezwykłe i warte odwiedzenia muzea Rosji;
- przyjrzymy się bliżej znakomitej aktorce teatralnej i filmowej - Ksieniji Rappoport;
- znajdziemy artykuł o serialu Wojna i pokój;
- zaprezentowane zostaną nam wybrane egzonimy charakterystyczne dla danego obszaru;
- dowiemy się, jakie rybne dania podawane są na rosyjskim stole i w jaki sposób są przyrządzane;
- przeczytamy dość obszerny tekst o rosyjskim muzyku, wokaliście i gitarzyście, 
słynącym z posługiwania się wulgarnym językiem, mowa o Siergieju Władimirowiczu Sznurow 
(pseudonim Sznur).






Serdecznie zachęcam do lektury tych czasopism, dzięki którym można oswoić się z językiem, podszkolić go, niewątpliwie wzbogacić słownictwo, a także poszerzyć swoją wiedzę i pozyskać ciekawe informacje na temat danego kraju - jego walorów turystycznych, ważnych osobowości, odbywających się imprez, a nawet regionalnej kuchni. Polecam! :)


Za możliwość przeczytania magazynów serdecznie dziękuję Wydawnictwu Colorful Media.




3 komentarze:

  1. Uczyłam się rosyjskiego w podstawówce, czyli bardzo dawno temu i wiele już pozapominałam. Dlatego raczej nie skuszę się na powyższy magazyn.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za odwiedziny mojego bloga i za wszystkie komentarze :)

Korzystanie ze strony Wielbicielka książek i pozostawianie komentarzy jest jednoznacznym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnych z art. 13 o Ochronie Danych Osobowych.
Jednocześnie każda osoba ma prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich poprawienia w razie potrzeby.